“Astagfirullah… jangᾰnlah datangkan lagi lemurkᾰan Allah”- Jasmin Hamid Kesᾰl, Gᾰra2 Hal Ini

Artis

Insiden barang bantuan dise.kat dan tidak boleh dikongsi kepada man.gsa ban.jir yang sedang berlaku di beberapa lokasi pusat penempatan sementara (PPS), tular di media sosial dan mendapat perhatian orang ramai khususnya yang menyumbang barang bantuan.

Hal ini juga mendapat perhatian pelakon senior tanah air, Jasmin Hamid yang berkongsi pandangan di akaun Instagramnya semalam.

Rakyat Malaysia Harus Sedar Dan Beringat

Pelakon ini mengatakan hal ini tidak sepatutnya berlaku dan berharap agar rakyat Malaysia sedar dan beringat, Jasmin juga turut melua.hkan rasa se.dih kerana tidak meny.angka timbul hal seperti ini.

Foto – Instagram @jasminhamidjh

“ASTAGFIRULLAH… JANGANLAH DATANGKAN LAGI KE.MUR.KAAN ALLAH..

Macam-macam komen pasal hal BAN.TUAN BAN.JIR yang saya baca dalam Instagram sahabat saya @iesyatoh2

Sed.ih bila baca komen-komen..

Ingatkan bila Allah dah bagi PERING.ATAN macam ni, kita akan ada KESEDA.RAN tapi masih juga ada yang LALAI hingga mendatangkan H.URU-H.A.RA angkar.a MANUSIA sendiri..

RAKYAT MALAYSIA kan di kenali dengan HA.TI E.MAS tapi kenapa timbul hal yang tak best macam ni?” Luahnya

Netizen Ke.cam Tind.akan Petugas PPS Yang Tidak Am.anah

Melihat perkon.gsian di Instagram pelakon veteran ini, orang ramai membanjiri ruangan komen posting tersebut dan rata-rata ramai yang memberi kritikan terhadap petugas pusat penempatan sementara (PPS) yang tid.ak am.anah menjalan.kan tugas.

Foto – Instagram @jasminhamidjh

“Betul.. Pernah bantu man.gsa .ban.jir di Pahang dulu.. Kalau barang bant.an sampai dia orang dah siap le.tak di bahagian hadapan.. Yang dapat orang-orang dia je.. Yang belakang, bantuan tak sampai.. Kesi.an sangat.. Tak perlu lah buat macam ni.. Agih .je sama rata..”

“INGAT!! Doa orang terania.ya ni ma.kbul taw”

“Dah kenapa dengan petugas tu.. Kalau dah berlebihan.. Tak salahkan bagi pada yang memerlukan.. Itu hak orang mangsa ban.jir.. Tolong lah jangan hitam.kan hati anda” komen mereka

Foto – Instagram @jasminhamidjh

“Harap pihak-pihak berkuasa jangan salah guna kuasa. Sia.sat lah petugas-petugas kat sana tu.. Berbudi bahasa lah sebab man.gsa-ma.ngsa ba.njir ni bukan nak mereka jadi macam tu..

Jangan lah som.bong, layan lah mereka dengan kasih sayang.. Barang-barang keperluan tu bukan untuk disimpan.. Ke perkara ni perlu sampai ke bal.ai..”

Itukan amanah orang.. Untuk diberi kepasa man.gsa” komen mereka lagi

Sumber: Muraimy

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *