Sering Diuji Dengan Perkara Mist!k,Penampilan Terkini Ustaz Kazim Elias Mengenakan Bedak Sejuk Menjadi Tanya Tanya

Agama Artis

Sebelum ini pendakwah bebas terkenal, Datuk Mohd Kazim Elias ada mended4hkan beberapa perbuatan m1stik yang ditujukan kepadanya sehingga menganggu kerja-kerja dakwah yang dijalankan.

Ini termasuklah, k4ki dan p3rut memb3ngkak, keluar j4rum berkar4t dan yang lebih teruk ada pihak yang sanggup menyimbah cuk4 get4h kepadanya.

Terbaharu, Ustaz Kazim memkalumkan kini mukanya pula diser4ng rasa p3dih yang melampau sehingga terp4ksa tampil mengenakan bedak sejuk ketika sesi temu bual bersama Dai’ Ahmed Ibrahim menerusi akaun Facebooknya.

“Saya sendiri tidak tahu apa yang berlaku pada muka saya. Kalau nak kata al4han ni dah berhari-hari dah… Tapi, yang peliknya kalau al4han seluruh b4dan, tapi ni kat muka je dan tak berlaku ditempat lain.

“Dan, kalau al4han berlaku di muka selalunya seseorang itu akan alami kesukaran bern4fas tapi saya boleh bern4fas, boleh bercakap. Cuma rasa ped1h sahaja sebab dia lvka lepvh-lepvh,” katanya.

Menurutnya, bedak sejuk dan bedak geliga yang digunakan adalah untuk mengelakkan mukanya dari terkena air dan berasa pan4s kerana boleh menyebabkan kep3dihan mel4mpau dan lvka.

“Sekarang lvka lepvh ni kalau tarik dia luka pula. Bibir saya pula dulu merah sekarang dah bertukar jadi hit4m dan pecah-pecah. Dah jumpa doktor pun tapi doktor pun pelik sebab darah saya normal.

“Adalah tak bagi keluar televisyen atau media sosial ke… biarlah, InsyaAllah mudah-mudahan cepat sembuh,” jelasnya.

Malah, sesi temubual yang dikongsikan oleh Dai’ Ahmed menerusi akaun TikTok miliknya kini meraih lebih 277,000 tontonan dan rata-rata peminat Ustaz Kazim mendoakan agar dug4an dan ujian yang dihadapi oleh pendakwah terkenal ini segera mendapat kesembuhan.

“kita jumpa abu, dalam abu tu ada gambar saya yg di b4kar”

Allahu akbar…ustaz kazim..semoga kurniakan la kesembuhan dan kesihatan yang baik serta dipermudahkan urusannya..ya allah ya rahman ya rahim ya robbal’alamiin aamiin.

Datuk Ustaz Mohd Kazim Elias ialah seorang penceramah bebas dan personaliti media Malaysia. Ceramah beliau banyak dimuat naik ke YouTube. Pendekatan komedi dan santai yang digunakan oleh Datuk Ustaz Kazim dapat menarik minat ramai pendengar dari pelbagai latar belakang masyarakat.

Topik-topik berkaitan dengan keluarga dan motivasi sentiasa menjadi intipati ceramah beliau. Merupakan pengasas dan pengetua untuk Pusat Pendidikan Al Barakah iaitu pusat pendidikan Islam yang beribu pejabat di Kg Manjoi, Ipoh, Perak.

Datuk Ustaz Kazim juga banyak terlibat dengan aktiviti kemasyarakatan dan pembangunan agama Islam. Beliau sering dijemput untuk memberi ceramah disekitar tanah air terutama termasuk Singapura dan Brunei.

Selain itu juga dijemput menjadi ahli panel atau pensyarah di siaran siaran televisyen dan radio utama nasional dan juga ceramah perdana.

Apapun, semoga Ustaz Kazim Elias diberikan kesembuhan dan digantikan rasa sakit dengan kebahagian dan pahala yang berganda-ganda. Insya-Allah.

Kredit : FB/UstazKazim/OM

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *