“Jam Klau Pdam, Sy Fikir Nk Buang Jam..” – Baha Kini Sdah Dikenali Rmai, Prgi PPV Pn Rmai Yg Dgr Kata-Kata Nya.

Artis Semasa

Johor: Jejaka yang dikenali ramai kerana tular dalam media sosial kerana kata kata nya yang bikin ramai terhibur. Jejaka ini dikenali ramai dengan panggilan ‘Baha Agraban’ atau ‘Abang Kimia’.

Kata kata Baha dalam setiap percakapan nya sentiasa mempunyai keyakinan yang tinggi dan kerana itulah ramai yang meminati untuk mendengar ucapan daripada nya.

Menerusi entri terbaru Baha dalam platform Utube nya dengan kapsyen:

“vlog baha ( agraban )pergi vaksin..dah jadi artis ke?…”

Lihat juga apa kata orang ramai pada video tersebut:

“Bnyk pengajaran kita boleh belajar dr baha dan kisah hidup dia.. semoga Allah merahmati kita semua..”

“Sebak bila dgr baha ckp dia xnk adik dia bli hp sbb adik dia bkn bpk dia. Sbnrnya mksd dia tu dia xnk adik dia sush utk dia. Dia xnk adik dia keje sush² utk sngkn dia sbb dia yg sbnrnya nk sngkn kuarga dia. Tp sbb keadaan dia skrg tu ayat dia ckp tu jd terabur. Tp kalau kita yg normal ni kita dgr dan fhm dr mata ht kita boleh fhm mksd dia apa. Semoga Allah pelihara baha mana je baha berada, semoga lekas pulih dr derita yg dirasai, semoga dilimpahkan rezeki sprti air yang mengalir supaya baha dan kuarga dpt hdup senang. Amiiinnn Ya Mujib…”

“Bagi aku, Aku tertunggu tunggu apa yg Baha cakap. Lepastu aku akan tafsirkan disisi lain. Sebab kadang² ada yang tersirat apa yg Baha ucapkan…”

Namun siapa sangka, sebenarnya Baha ni ada 1001 kisah sedih yang menimpanya.

Sebelum ini, adik perempuannya berkongsi melalui akaun @sayatiarachannel, dia menjelaskan bahawa abangnya seorang yang pandai dan berniat untuk menyambung pelajaran ke peringkat lebih tinggi. Pun begitu, dia terpaksa melupakan hasrat disebabkan masalah yang menimpa di samping dia perlu menyara keluarganya.

Jelas tiara lagi, dulu mereka adik beradik tinggal dalam keadaan yang agak senang tetapi semuanya hilang apabila rumah mereka terpak.sa dilelong. Keadaan mereka yang susah itu, membuatkan Baha yang juga merupakan abang sulung terpak.sa mencari jalan nak bagi adik-adiknya makan sampaikan dia perlu keluar cari ubi kayu untuk dimakan.

Disebabkan memegang tanggungjawab sebagai ketua keluarga, Baha lakukan banyak pekerjaan seperti ambil upah cuci pinggan dan bekerja di kedai makan.

Tapi paling mengejutkan, apabila Tiara memberitahu bahawa Baha mem.bakar semua sijil sekolahnya yang dah lama dikumpul disebabkan terlam.pau kece.wa tak dapat nak sambung pelajaran.

Walaupun dia kece.wa, tapi dia tetap bertanggungjawab dan meminta adik-adiknya untuk terus menyambung pengajian ke tahap lebih tinggi.

Dari kisah Baha ni kita boleh belajar, jangan mudah menilai seseorang tu sebab kita takkan tahu apa sebenarnya yang dia ada selama ni. Jangan lupa komen yang baik baik sahaja.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami di Page

Sumber: Utube via https://www.rotikaya.rimbabara.com/

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *