“Minum Sup Ketam nipah Zam..” – Ikthiar trakhir, Nmun Arw4h Sempat Mmbalas nya dgn.

Semasa

Selepas memuat naik posting yang mengatakan dirinya bakal ditidurkan, Hanizam Azman atau lebih dikenali sebagai Angah Bibh disahkan men1nggal dunia akib4t jangk1tan Cov1d-19 di Hospital Sultan Abdul Halim (HSAH).

Meninggal selepas empat jam

Lebih meny3dihkan lagi apabila arw4h telah men1nggal dunia 4 jam kemudiannya dan rakan-rakannya masih meninggalkan komen di posting berkenaan tanpa mengetahui bahawa dia telah meninggal dunia.

Difahamkan arw4h mengadu bahawa dia sukar untuk bernafas dan telah dibawa ke hospital untuk mendapatkan rawatan selanjutnya.

Menurut sepupu arw4h, Khairul Hairuzi Osman, dia reda dengan pemergian arw4h. Namun, terkesan buatnya kerana mereka memang rapat sejak dari kecil lagi.

Arw4h seorang yang rajin bekerja, selain menerima undangan menyanyi, saya dan Angah turut menjalankan perniagaan kedai makan di kampung.

Arw4h juga cukup mesra dengan semua orang dan tidak pernah berkira langsung untuk menghulurkan bantuan sekiranya saya atau rakan dalam kesusahan.

Tinggalkan anak angkat berusia dua tahun

Ujarnya lagi, dia dan arw4h sebenarnya ada seorang anak angkat berusia dua tahun dan telah berpesan kepadanya agar menjaga dengan baik.

Kesemua ahli keluarga arw4h dipercayai dij4ngkiti Cov1d-19 dan ada di antara mereka yang sedang menjalani kuarantin.

Semua ahli keluarga sudah dimaklumkan pemergiannya kecuali ibu arw4h kerana masih dirawat menggunakan bantuan 0ksigen.

Walau bagaimanapun, kali terakhir mereka berjumpa dengan arwah adalah tiga hari lepas semasa menghantar arw4h ke hospital.

Angah merupakan pemenang tempat ketiga bagi pertandingan Bintang Asli Remaja Kebangsaan 2009 dan pernah dinobatkan sebagai johan bagi pertandingan yang sama pada 2014.

Ikthiar terakhir yang dikongsikan dalam halaman FB Amin Brtm

Sumber : Berita Harian via https://sinetronmalaya.com/

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *