Erma Fatima Dikecɑm Gara-Gara Anggap Carl Samsudin Hanya Beri Motivasi

Artis

Rata-rata rakyat Malaysia termasuk ramai selebriti bertindak untuk mengec4m tindakan usahawan sensasi, Carl Samsudin yang dilihat seperti biad4p terhadap seorang warga emas namun tidak bagi pengarah dan pelakon terkenal, Erma Fatima.

Erma Anggap Carl Hanya Beri Motivasi

Menurut Erma di sebuah hantaran di laman Instagram nya, kakak kepada aktres Datin Seri Umie Aida ini menyifatkan cara yang dibuat oleh Carl hanyalah sebagai sebuah motivasi. Jelasnya,sebagai individu yang pernah berhadapan dengan geland4ngan bermasalah, Erma menganggap mereka perlu diberikan satu tegvran yang agak keras untuk mengubah nasib hidup mereka.

“Aku dapat rasa apa dia rasa ketika bagi motivation talk ni. Aku juga dapat faham apa yang pakcik itu rasa. Cuma ada waktunya orang kita ini kena Geg4r sikit untuk bangunkan dari tidur. Mungkin cara dia gan4s sikit” tulisnya

 

View this post on Instagram

 

A post shared by ermafatima (@ermafatima)

Erma Dikec4m

Bagaimanapun, hantaran tersebut telah mencetuskan kec4man daripada pengguna media sosial yang tidak bersetuju dengan pandangan pengarah Mok Cun ini. Rata-rata daripada mereka berkata teguran yang keras bukanlah cara yang sesuai buat mereka yang bergelar warga emas.Susulan itu pelbagai kata-kata kes4t dan pandangan terus diberikan terhadap pengarah terkenal ini.

Dalam hantaran terbaharu, Erma berkata dia tidak mengambil peduli akan kecam4n yang diterima namun berasa kec3wa kerana segelintir daripada mereka berbahasa kes4t sekaligus memalukan nama bangsa.

“Kalau pun cara dia salah tegurlah dengan bahasa yang ber4dab ! Kita sibuk cakap pasal adab tapi kita sendiri tak ber4dab dalam menegur orang. Malulah dengan bahasa yg kau orang guna. Aku repost emua kutvkan kau orang dekat story aku. Takde hal !

Ada yg melampau bahasanya aku tak repost. Malu aku..mu4l dan j1jik aku nak paparkan bahasa anak bangsa aku! Aku nak ajak kau orang semua baca dan judge balik bahasa yang kau orang gunakan. Setidak tidaknya budak itu tak keluar bahasa kes4t. Kau orang? Itu ke ad4b yang kau orang nak perjuangkan?” tegur Erma

 

View this post on Instagram

 

A post shared by ermafatima (@ermafatima)

Namun begitu, Erma memaafkan mereka yang terlibat dan berharap agar mereka dapat mengambil iktibar atas apa yang terjadi.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber:  Murai MY

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *