Didakwa Durian Harga Tak Masuk Akal, Ini Komen Padu Mila Jirin

Artis

Penyanyi dan usahawan, Mila Jirin terk1lan apabila ada yang mendakwa harga durian yang dijualnya sangat mahal.

Lebih kec3wa lagi apabila tudvhan itu dilakukan tanpa mengetahui cerita sebenar atau dugaan yang dihadapi oleh Mila untuk memastikan pelanggannya menerima kualiti terbaik.

Mila memberikan penjelasan menerusi hantaran terbaharu di akaun Instagram miliknya.

“Sedikit pencerahan. Sahabat sekalian, tak dinafikan dalam 8 Tan lebih durian yang diambil dari beberapa kebun, bukan 100% semua isinya bagus. Sebab itu, tahun ini kami jual siap bagi melihat isinya dahulu sebelum hantar.

“Dalam menjaga dan berhati hati packing pun tetap ada masalah. Ada juga beberapa k3s Durian ros4k (dalam perjalanan dalam delivery box yang agak panas).

“Tapi… Alhamdulillah, kami tukarkan durian baru sekiranya ada keros4kkan demi kepuasan pelanggan. Boleh saya simpulkan +- arround 3 to 5% case yang tak dapat dielakkan.

“Cuma yang saya rasa tersentuh dan ter4alar dihati bila DI-YAHvDI kan dek kerana “JUAL DURIAN MAHAL”

“Kebun di Balik Pulau itu bukan kebun saya. Saya pun hanya tumpang berniaga sahaja. Kos beli durian sahaja mencecah

“Saya jual durian ini – dahulu kan modal beli buah durian untuk sama sama bantu bawa durian di Balik Pulau dan bawa ke kota ni buat mereka yang rindukan durian Balik Pulau. Macam mana saya nak jual murah jika saya beli dengan kebun pun dah mahal?” jelasnya.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by B I Z M I L L A (@mila_jirin)

Tambah Mila lagi, tidak mudah untuk mendapatkan isi durian yang berkualiti.

“Sebiji durian dari kebun ditimbang kilo dengan kulit. 1 biji durian kadang-kadang nak dapat 500gram isi durian pun sangat susah. Belum lagi k3s, buka durian hanya ada 4 ulas atau pun buka durian – ul4t menari-nari didalamnya.

“Semua itu kehendak yang Maha Esa. Buah Durian bukan saya yang cipta. Mana saya nak tahu isinya betul-betul tebal atau tidak.

“Saya pun tak boleh picit durian tersebut. Mana saya boleh scan bijinya kecil atau besar sebab kejadianya setiap durian itu berbeza-beza.

“Tujuan saya up posting ini untuk saya jelaskan. Jangan menngyahvdikan peniaga yang jual durian. Untungnya tidak lah besar mana. Ris1ko besar.

“Buah durian bukan tahan lama, bila dah merekah kulitnya – jawapnya ke kitchen lah untuk dibuat bubur.

“Terdetik dihati saya “semua pekebun buah, nak yang terbaik dihasilkan dari kebun beliau, peniaga buah mesti nak beli buah terbaik buat pelanggan mereka, tetapi bila sebaliknya, semua diluar kuasa kita kerana yang menciptakan buah itu siapa?? Bukanlah Pekebun mahupun Peniaga,” terangnya.

Selain durian, Mila juga mengusahakan pelbagai perniagaan antaranya Nasi Arab dan juga kek.

 

Sumber: Gempak

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *