[VIDEO] Bos ‘Snyap2′ Rakam Reaksi Pekerja Tak Dapat BaIik Raya, Apa Yg Terjadi Buat Ramai Sebak

Keluarga Semasa

Diam tak diam, Ramadan sudah sampai ke penghujung. Kali ini, sudah memasuki tahun kedua Syawal, rntas negeri untuk pulang beraya ke kampung halaman tldak dibenarkan. Buat anak perantauan, semakin dekat takbir bergema, semakin berkeca.muk rasa di dada.

Dah terbayang wajah ibu dan ayah yang menunggu di pintu, kemeriahan adik beradik dan sanak-saudara yang selalu dirindu. Sbak betul rasa!

Seperti video penuh em0si yang dikongsikan oleh pengasas empayar Takoyaki, CHEF TAKO di Facebook yang berjaya menyntuh hati ramai warganet ini. Video berkenaan dirakam secara sembunyi oleh majikan untuk melihat reaksi pekerjanya ketika ditanya mengenai ibu dan ayah mereka di kampung. Memang t0uching habis.

Pada awal video, semuanya kelihatan tenang je. Namun, apabila memori meraikan raya bersama ibu dan ayah disntuh, empangan a1r mata yang ditahan akhirnya p.ecah juga!

Jngan kata perempuan, lelaki pun ramai yang tak dapat men4han hlba. Aduh, memang sedlh sampai kami sendiri pun menangls teringat ibu dan ayah di kampung!

Rakaman berdurasi 7 minit ini umpama menyelami perasaan rata-rata anak perantauan yang terplsah jauh dari keluarga demi mencari sesuap rezeki yang halal. Ditambah dengan kedatangan Syawal, ini lah masanya untuk berkumpul bersama ibu ayah dan adik beradik.

Video:

Tekan link ini untuk lihat video 

https://www.facebook.com/cheftakohq/videos/767326047302089

 

Tetapi apakan daya, sebagai rakyat yang bertangungjawab, perasaan rindu ini harus dita.han untuk kebaikan kita semua. Sekali lagi, tahun ini ayuh kita berk0rban dengan harapan keadaan kembali pulih dan raya kembali bersinar!

Sumber: sk via https://resepi.merpatiputeh.com/

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *